Het Lingewaards Mannenkoor (LWMK), voorheen Huissens Mannenkoor, opgericht in 1919, staat ook heden ten dage midden in de maatschappij. Ca. 35 mannen beoefenen met veel plezier de 4 stemmige zangkunst onder de bezielende, bekwame leiding van dirigent Maarten-Jan Dongelmans.

Bij het Lingewaards Mannenkoor leggen we in eerste instantie uiteraard de nadruk op het zo toegewijd mogelijk zingen in het mannenkoor, maar daarnaast besteden we zeker ook aandacht aan een gezellig samenzijn. Na de repetities vindt er een zogenaamde ‘derde helft’ plaats in 't Convent waar een groot aantal leden napraat over de repetitie en elkaar bijpraat over het dagelijks leven. Uiteraard op vrijwillige basis.
Een bijna vanzelfsprekend gevolg van bovenstaande is de grote sociale cohesie binnen het koor. Zowel in goede als in slechte tijden staan wij voor elkaar klaar.

Met een hechte groep vrijwilligers doen wij voor het koor diverse activiteiten. Zie de foto's hieronder.

MG kooractiviteit 2019

Kooractiviteit bij Mea Vota in Huissen (MG)

HS rivierjutten 2021

Even uitrusten tijdens het rivierjutten langs de Linge (HS)

Als koor zijn we vertrouwd met de reguliere muziek voor mannenkoor maar ook met vernieuwende muziek. Bij deze een kleine greep uit het repertoire van de vernieuwende muziek bij deze gezongen door divers koren.

Hieronder een aantal stukken die wij ook uitvoeren, via YouTube, wel van andere koren.

We sail the ocean blue, Arthur Sullivan, arr. John Leavitt (2013) - Havelock North High School

Bridge over troubled water (2017) , door het Dierens  Mannenkoor

Yesterday (John Lennon & Paul McCartney), Mannenkoor De Meulezengers (2016):